petak, 15. travnja 2011.

Iskustvo i uspjeh



Na temelju sljedeće knjige, Hammer, M., Champy, J., Reinženjering tvrtke, mate d.o.o Zagreb, objasnit ću iskustvo te uspjeh reinženjeringa, te kako se reinženjering odrazio na neka poduzeća. Ako vas zanima čitajte dalje :)

Iskustvo reinženjeringa

Redizajniranje je najkreativniji dio u cijelom procesu reinženjeringa, više nego ijedan drugi proces on zahtjeva maštu, induktivno razmišljanje i djeličak ludosti. Prilikom redizajniranja procesa, radna grupa zadužena za reinženjering napušta sve poznato u potrazi za krajnje neuobičajenim. Redizajniranje traži od članova grupe a posebno od onih koji su vrlo dobro upoznati s cijelom organizacijom, suzdržavanje od vjerovanja u pravila, procedura i vrijednosti koje su poštivali  čitav svoj radni vijek.

Redizajniranje je proces koji ne opterećuje upravo zbog toga što grupa može raditi štogod želi. Loša vijest o redizajniranju radnog procesa jest da on nije algoritamski niti rutinski.
Veliki je broj tvrtki do danas proveo reinženjering, te se iz toga razumiju neki uzorci koji se ponavljaju u procesima koji su redizajnirani. Tehnike koje su se pokazale učinkovitim  za neke tvrtke također će djelovati i kod drugih, ili barem neki dijelovi ili tehnike. Iako još uvijek ne postoje jasna i čvrsta pravila na kojima se temelji redizajniranje, postoje neki principi o kojima redizajniranje ovisi te postoje neki presedani.

Tablica 1. Iskustva u kompanijama u kojima je proveden reinženjering
§  Unaprijeđena kvaliteta za 
84%
§  Brža pojava proizvoda za
75%
§  Unaprijeđena komunikacija
61%
§  Troškovi razvoja smanjeni za 
54%
§  Smanjenje izmjena za         
48%
§  Povećanje profita za
35%



  
Uspjeh reinženjeringa

Usprkos uspjesima koje su brojne tvrtke prošle prilikom reinženjeringa, mnoge tvrtke koje započmu sa reinženjeringom u njemu ne uspiju. Njihovi pokušaji završavaju upravo tamo gdje su i započeli, ne dolazi do značajnih promjena, nema velikih poboljšanja u izvedbi, a cinizam zaposlenika je povećan još jednim neuspjelim programom za poboljšanje poslovanja.

Iako je reinženjering često neuspješan, on nije visoko rizičan, zvuči kao suprotnost ali ipak nije. S reinženjeringom je kao sa šahom, ključ uspjeha je znanje i sposobnost, a ne sreća. Ako znate pravila i izbjegavate pogreške vrlo je vjerojatno da ćete uspjeti.

Neke od najuobičajenijih pogreški zbog kojih reinženjering u nekoj tvrtci ne uspije :
-          Pokušaj da se proces popravi umjesto promijeni
-          Fokus nije na poslovnim procesima
-          Ignoriranje svega osim redizajniranja procesa
-          Zanemarivanje vrijednosnih stavova i uvjerenja osoba
-          Prihvaćanje manjih rezultata
-          Prerano odustajanje
-          Postavljanje ograničenja na definiranje problema i opseg reinženjeringa
-          Omogućavanje da postojeća poslovna kultura i stavovi rukovodstva spriječe pokretanje reinženjeringa
-          Provođenje reinženjeringa od dna prema vrhu
-          Postavljanje osobe koja ne razumije reinženjering na čelo projekta
-          Štednja na resursima koji su dodjeljeni reinženjeringu
-          Zakopavanje reinženjeringa u sredinu programa tvrtke
-          Rasipanje energije na puno reinženjerskih projekata
-          Pokušaj reinženjeringa kod generalnog direktora od mirovine dijele dvije godine
-          Nemogućnost razlikovanja reinženjeringa od ostalih programa za poboljšanje poslovanja
-          Koncentriranje isključivo na dizajn
-          Pokušaj provođenja reinženjeringa, a da svi budu sretni
-          Povlačenje kad se ljudi opiru reinženjerskim promjenama
-          Odugovlačenje

Nema komentara:

Objavi komentar